Każde dziecko ma prawo do spełnionego dzieciństwa. Dzieci w przedszkolu zasługują na bezpieczne otoczenie, w którym będą mogły odkrywać nasz świat . Ważne dlatego jest, aby placówka ta była tak zorganizowana, aby była prawdziwą mieszanką wolności i ograniczeń, swawoli i spokoju oraz ciepła i śmiechu. Little Krasnoludki to miejsce, w którym oferujemy ciepłą, domową atmosferę, połączoną z bilingualnym tokiem zajęć. Dziecko już od początku konfrontowane jest z językiem angielskim. Nasz program pedagogiczny bazuje na:
- zabawach ruchowo rozwijających wg.Weroniki Sherbourne
-
metodzie Dobrego Startu (Bon Depart)
- metodzie Montessori
- czytaniu globalnym wg. G.Domana
W naszej placówce dziecko odgrywa najważniejszą rolę, znajduje wiele możliwości nauki oraz rozwoju. Przykładamy wielką uwagę do ścisłej współpracy z rodzicami, wspierając każde dziecko indywidualnie, uwzględniając jego potrzeby i zdolności, tak aby mogło rozwijać się optymalnie.
Nasza placówka oferuje rodzicom wysokiej jakości, elastyczne rozwiązania opieki nad dziećmi.
Pracujących rodziców wspieramy dłuższymi godzinami otwarcia oraz kartami rozwoju dziecka, które dają pełen wgląd w czynności i doświadczenia w nauce w Little Krasnoludkach.
Koncepcja pedagogiczna Little Krasnoludków opiera się na naukowej teorii wczesnego rozwoju i nauki dziecka. Założenia psychologiczno-rozwojowe Jeana Piaget, Lwa Wygotskiego, Erika Eriksona, Howarda Gardera są wyznacznikiem naszego konceptu.
Kluczowe założenia Little Krasnoludków to:
- dzieci są aktywnymi uczniami
- inteligencja ma wiele form
- język, mowa odgrywa krytyczną rolę podczas rozwoju, ponieważ jest głównym środkiem komunikowania się
- bazując na rozwoju mózgu, na naukę, szczególnie językowych umiejętności, określony jest optymalny okres. Stymulująco-językowe otoczenie jest esencjonalne podczas pierwszych pięciu lat.
- nasze opiekunki wraz z rodzicami regularnie omawiają rozwój dziecka. Uwzględniane są silne strony, talenty jak również ewentualne deficyty rozwojowe lub słabości. w taki sposób każde dziecko może być wspierane indywidualnie.
- dziecko jest wspierane przy odkrywaniu nowego, w momencie kiedy dziecko się uczy , wspieramy je, motywujemy
- nasze działania opracowujemy w grupach
- doświadczenia dzieci są dokumentowane i omawiane z rodzicami
- integrujemy elementy wychowania językowego (zarówno języka ojczystego jak i obcego) z matematycznym , przyrodniczym myśleniem